SJ FAIL DELUXE!

Men ja!
 
Idag skickade jag ytterligare ett mail till SJ.
 
Jag har fortfarande inte fått svar sedan den 26e APRIL om min reklamation och ersättningskrav efter deras sjuka miss.
 
Om ni inte minns så köpte jag en 1 klass biljett för att vara garanterad en sittplats på tåget mellan Stockholm och Eskilstuna. Det tåget har inga fasta sittplatser men enligt konsumentverket får man inte sälja fler 1 klass biljetter än det finns sittplatser i de vagnarna så det är så jag får göra som funktionshindrad för att garantera mig en plats.
Jag betalar alltså extra för förmånen att få sitta ner.
 
I detta fallet var det fullsatt.
Jag förväntade mig att det skulle komma en tågpersonal som skulle kontrollera biljetter och att jag då skulle få min plats men nej, det enda som hände på 45 minuter var att vi stannade på tre stationer och det kom på fler och fler människor men ingen biljettkontroll.
 
Det ropades dock ut i högtalarsystemet att det fanns plats i vagnen längst bort. (2 klass)
Jag KAN INTE GÅ mellan vagnarna på ett fullsatt tåg med käpp, resväska och handväska. Det var just därför jag bokade den förbaskade dyrare biljetten.
 
Istället fick jag stå.
 
Detta innebar att jag missade eventet jag åkt upp för. För att jag blev fysiskt lidande av resan.
 
Så SJ.
 
Ni skriver att ni har "något längre väntetid" på era ärenden.
Men INGET svar alls sedan 26 April?
 
Nej.. Nu är det dags att ni tar tag i det här..
 
//Pauline

Kommentera här: