0 Läs mer >>
Om 34 Minuter tar jag helg!!!!!!!!!!

Helgen hägrar

0 Läs mer >>
Är nog att man förväntas ta mycket mer på sig.
Kanske inte så mycket mer att göra men man får ta stress och reaktioner från andra som är stessade.
 
Det är inte skoj och det är inte så det ska vara.
 
Det är just sådant jag känner att jag vill få bort från arbetsplatsen för som det ser ut på många ställen idag så förs stress vidare från högsta hönset till lägsta dräng och det eskalerar på vägen.
 
Det kan aldrig leda till något bra.
 
Men det var dagens tanke!
 
 
 
Kram på er

Pauline
 
 
 

Det värsta med att ha...

0 Läs mer >>
Coachar lite kollegor inför deras nya hanteringsområden och jag har jätteroligt!
 
Faktiskt!
 
Jobbar 12:15 till 21 resten av veckan.
Sen återgår jag till mina ordinarie 8 till 16:45.
 
:)
 
Dom är superduktiga so far!
 
Hoppas ni har en bra måndag?
 
Kram på er
Pauline

Jobbar kvällen

0 Läs mer >>
Idag fick jag ett mejl som bara får mig att le.
 
Det finns så mycket jag vill göra och idag fick jag förfrågan om det att göra en sak som jag bara längtat efter!
 
 
Ibland kan det vara värt att bara vara med och visa intresse för det man gör.
Då kan vad som helst hända =)
 
 
Kram på er
Pauline

Det händer saker!

0 Läs mer >>
 
Jag var hemma från jobbet tisdag och onsdag.
Jag kunde inte hålla mig.
Trots en vansinnig smärta och en trötthet som nästan förlamade mig så kunde jag inte hålla mig från att kolla jobbmejlen!
 
Jag svarade på ett par av dem och fick småilskna svar från kollegorna om att jag ska låta bli att jobba när jag är sjuk.
 
Men jag är ju inte sjuk.
Eller?
 
Jo det är jag.
Och jag måste lära mig att hantera mitt kontrollbehov.
 
Så nu ska jag hålla mig ifrån jobbmejlen när jag är hemma.
 
Jag ska desperat försöka att Inte kolla om/När/har/Varför/hur!
 
Det är ett löfte till mig själv och till mina kollegor.
 
No more tillgänglig hemmifrån!
 
 
Kram på er
Pauline

Och så var det det hä...

0 Läs mer >>
Jag är med i Unionen.
Jag är inte bara medlem, jag sitter med i styrelsen i vår fack-klubb på jobbet och det är rent ut sagt jätteroligt!
 
När jag för några år sedan opererade ena handen så visste jag att jag skulle bli borta en månad.
Jag tänkte mig inte för utan jag gick till min chef och talade om det för att de skulle kunna ta in en vikarie för mig.
Det som hände var katastrof. De schemalade mig inte alls för den månaden.Jag fick alltså ingen sjukersättning från jobbet.
Jag gick till facket som konstaterade att tyvärr hade de helt rätt i sitt handlande men rent krasst var det osjysst gjort.
 
Jag bestämde mig där och då för att jag inte skulle låta det hända fler på min arbetsplats.
 
Idag har kundservice och callcenterbranschen blivit en säljande verksamhet, det är inte längre bara en kundservice som man ringer för att få hjälp utan företagen begär mer eller mindre att man arbetar med merförsäljning på befintliga kunder.
Jag förstår det!
Det är en väldigt positiv marknad att sälja till befintliga kunder men kraven som ställs på ledarna är att säljpratet skall finnas med i vart samtal. Oavsett om kunden ringer in pga frustration och missnöje eller om det är en positiv person. Detta skapar en negativ stressmiljö och måste stöttas upp på rätt sätt av ledarna.
 
I dagsläget kan man uppleva att ledarna har lika lite kunskap om stresshantering och kommunikation som de anställda och det skapar rent ut sagt oreda.
 
 
 
Psykisk stress skapar fysiska symptom och många är hemma pga huvudvärk, nackvärk och magproblem.
 
Min personliga misstanke är att vi, om vi lyckas förbättra stresshanteringen ovh kommunikationen, kommer att minska karensdagarna betydligt om vi kan hitta en bra hanteringsmodell för stresshanteringen och kommunikationen mellan ledare och anställda och ledare och ledningsgrupp!
 
Vi får ju inte glömma att även ledarna har press på sig. Det viktiga är att de inte vidarebefodrar den pressen till de anställda.
 
Det är var mina funderingar kring detta idag.
 
Ha en fin dag allihop
Pauline
 
 
 

Ur en facklig synvink...