2 Läs mer >>
Idag hände det1
Jag fick en bättre befattning på jobbet!

Kommer jobba mer med användarstöd och statistik. Riktigt jädra roligt!!

Så jäkla glad så jag har färgat håret igen! Haha

Ha en underbar kväll nu! Det tänker jag ha!

Det händer grejer!

1 Läs mer >>
Hej på er!

Nu har vi spenderat en skön vecka i London!

Det var på många vis en underbar resa och andra saker var kanske inte lika bra.
Resia bokade allting och det blev billigt och bra!
Vi flög med Norwegian som var underbara! Två bagage per person är tydligen standard när man bokar jämfört med andra som har ett bagage, om du flyger från England kan du checka in ÅTTA timmar innan flight! Underbart om man tex måste checka ut från hotellet och inte orkar släpa runt på bagage på stan en hel dag. Nej då checkar man in och spenderar dagen med tax free shopping och restaurangbesök! Det gjorde vi! =)

Hotellet vi bodde på hette Noprfolk Plaza. Läget var magiskt, vi hade promenadavstånd till i princip allt och precis på gaveln av byggnaden fanns en hållplats för bolaget: Big Bus Tours    Hotellets personal var jättetrevlig men det fanns mycket att önska. Rummet var iskallt, korridorerna var supervarma, sängkläderna var trasiga, vi fick fel nyckel (och andra gäster också)
Sen hade vi otur och hade en brittisk skolklass på klassresa på hotellet. Som hade åldern inne för att handla i hotellbaren så det blev mycket skrik och skrän i korridorerna om nätterna.

Vår vackra utsikt.

Åter till Big Bus Tours!

Under vinterhalvåret har de en deal: köp biljett för 29 pund och åk i 48 timmar.
Deras turer grå från 9 på morgonen till 16:30 på eftermiddagen. Nu kanske det inte låter så mycket men deras bussar går runt hela stan, hållplatser på alla ställen där man kan tänkas vilja gå och man kan hoppa av och på deras bussar som man vill under dessa turer. Bussarna går mede 15-20 minuters mellanrum så man behöver inte vänta länge på en buss om man vill hoppa på någonstans och på varje hållplats finns en av deras guider som kan hjälpa en med vägbeskrivningar mm. Den sista turen som går vid 16:30 är tillbaka vid Speakers Corner runt 18:30 beroende på hur många stopp de gjort och hur trafiken är.

De flesta av mina bilder är från deras blåa linje som är en lång tur med hörlurar och en inspelad guide på 7 olika språk.

Shopping! Oj.. Ja jag gjorde av med pengar.. ;)

Vi gick mest på Oxford street som är den stora shoppinggatan. Men vi var också ner på Bondstreet och Baker street. Inga problem då båda är tvärgator till Oxford street!

Vi handlade en hel del på Primark. Det är som Ullared i varuhusformat. Första dagen vi kom in där vände vi och gick för det var så mycket folk men på torsdagen gick vi dit vid 8 på morgonen när de öppnade och då var det lugnt och skönt. Köpte conversekopior för 7 pund och ett par toksnygga svarta sneakers med döskallar på för 8 pund.

Köpte några toppar och scarves också.

Urban Outfiters ligger ett hus bort från Primark och är en underbar butik. Vi var nog inne där 4 gånger innan vi faktiskt handlade för annars hade vi gjort av med alla pengar bara där. ;) Urban Outfiters är mera en Stylish klädbutik med lite accessoarer. Där köpte jag böcker och en handväska (Då min valde att gå sönder.. )

Vi var också inne på American Apparrel men vi hittade inte något direkt så syrran köpte en munkjacka till sin hund och jag köpte strumpor. Bara för att.

Lush!!
Oj oj.. Fairtrade och ekologiskt smink och bad och allt!! Får du en stund över, gå in och njut av informationen, dofterna och den härliga miljön!!

Vi strosade runt i Kensington också, spanade på folk och var inne i en liten köp/byt/sälj skivaffär där jag köpte ett par bildsinglar till min älskling.  Sen spanade vi in lite annat nere i Kensington. (Det är för övrigt där American Apparrel ligger) Gillar man att kolla i antikaffärer och nischade möbel/inredningsbutiker är Kensington the place to go!

Jag handlade smink, hudvårdsprodukter, kläder opch vi åt på restauranger mest hela tiden. Mitt tips till dig som undrar vad som är typiskt engelskt? Ät på en Pub, Ät på en indisk restaurang och ät lunch på Pizza Express! ;)

Från Pizza Express, hur mysigt som helst!

Hyde Park låg ett stenkast från hotellet så där strosade vi första dagen när vi hade fint väder. Sprang på några snygga ekorrar på vägen som ställde upp på en photoshoot.

Såå.. Vad har jag kommit fram till? Ja.. Jag måste tillbaka för jag har hitills bara skrapat på ytan! Nu har jag sett var allt finns, nu måste jag in dit också!!

Hoppas ni haft en fin vecka allihop!

Semestern!

0 Läs mer >>

Och invantar aftonens avfard hemmat!

Kram pa er!

pa en flygplats i ...

0 Läs mer >>
Blir två riktigt tidiga dagar nu! Sen semestersooova!

Tidigt!

Jag glömde att plocka bort den sista lappen på nedräkningen idag när jag grick från jobbet men det är 1!!! Dag kvar till London!! Så imorgon åker jag med 1 klass tåg till Eskilstuna och jag kommer hinna umgås med min familj lite innan jag och syrran flyger till London!! Woho!!

Det kommer att bli lite tyst på bloggen en vecka då men det får ni stå ut med så uppdaterar jag er när jag kommit hem igen! Till dess ha en underbar helg!

Semester!!

0 Läs mer >>
Idag 14 februari 2013 har jag lagt grunden till ett nätverk som jag hoppas ska leva vidare så länge som medlemmarna finns <3

Nätverket

1 Läs mer >>
Sen börjar resan..
Först till Eskilstuna, sen till London!

bara idag och imorgon

0 Läs mer >>
Idag har det verkligen varit en sån där dag då jag kännt irritationen ut i fingerspetsarna.

Rädd för att ta ut det över mina kollegor men det gick bra!
Dessutom fick vi ju semlor på jobbet, det gillas.

Men vi får inte glömma att det är pannkakans dag också!

tänkte bjuda på en serie :P Sen en ego bild så spana in nedan!

På lördag börjar färden.. Woho!

och se moi!

Jomen visst

0 Läs mer >>
Fast nedräkningen pågår ännu..

Växlat pengar till Oxford street..

Fixat barret..

Jag är liksom redo.. London here we come!!

Hoppas ni haft en fin måndag?
Det har faktiskt jag haft! =)

Redo för avfärd!!

deathandme.blogg.se ;)

Och så ett litet tips

Helgen har varit ett medley av trevligheter..
After work med kärleken som sedan avslutades med godis och film hemma i fredags.
Långpromenad på lördagn som jag kallat "dryga halvmilen" men det var i själva verkat 5,8 kilometer :)

Här ska ni få se vad vi sprang på på vägen!

Vackra djur hela vägen.. Avslutadde promenaden på Länsmuseét där vi tog en välförtjänt fika =)

Förutom det har jag jobbat med mina smycken lite, har ju skickat några till en som beställt och fick förfrågan om bilder från en annan.. Jag tänkte att jag lägger upp det här med:)

Är ni nyfikna på någonting så skicka ett mejl till mig på plinimon@hotmail.com
Har sett liknande smycken för dyra pengar här och var och tycker väl att mian är lite roligare eftersom jag gör dem utifrån vem som ska ha dem och lite efte önskemål!

Hoppas ni haft en bra helg

Blandat allt!

0 Läs mer >>
Idag ska jag på AW med min älskling efter jobbet.

Innan dess ska jag köra eftermiddagen själv på jobbet idag :) Rätt roligt ändå.

Idag skickar jag iväg min första beställning på armbanden!

Woho, de går till fina Maria..

Har fått in en förfrågan om bilder till en annan eventuell kund så det ska jag fixa imorgon.

Jag vill tipsa om något också.

roulsdtr.blogspot.se

Min fine svägerska som har startat en blogg som skall inspirera till lite mer tänk i maten!